Polski Merkuriusz Lekarski journal banner

Polacy a medycyna estetyczna

Blisko połowa osób, korzystających z medycyny estetycznej, podejmuje decyzję o zabiegu pod wpływem polecenia Influencera. Równocześnie, aż dla 41% badanych podstawowym źródłem wiedzy na temat tej dziedziny medycyny są media społecznościowe. Jaka jest świadomość Polaków w zakresie medycyny estetycznej, co ma na nią wpływ i jak korzystamy z możliwości, jakie nam daje – na te pytania odpowiada raport „Etyka i przyszłość medycyny estetycznej”.

Medycyna estetyczna jeszcze do niedawna była tematem tabu, kojarzyła się z przerysowanymi efektami prób zatrzymania czasu wynikającymi z nie do końca udanymi próbami zatrzymania czasu i poprawy urody. Jak jednak pokazały wyniki badania opinii społecznej, przeprowadzonego w ramach kampanii edukacyjnej „Etyka i przyszłość medycyny estetycznej”, postrzeganie tej dziedziny medycyny zmienia się w oczach Polaków. Dla zdecydowanej większości, zabiegi medycyny estetycznej pozwalają poprawiać urodę, wygląd, niedoskonałości. Tak rozumie ją aż 69% badanych. 11% traktuje ją jako możliwość spowolnienia starzenia się, a 4% – element holistycznego dbania o siebie. Obecnie uważa się, że regularne korzystanie z różnorodnej oferty zabiegów medycyny estetycznej wpisuje się w holistyczną koncepcję smart-aging, do której zalicza się ponadto dbałość o sylwetkę, zdrowie fizyczne i równowagę psychiczną. Widzimy i cieszy nas to, że pacjenci są coraz bardziej świadomi tego, czym jest medycyna estetyczna i w czym może nam pomóc, jednak są jeszcze obszary, w których edukacja musi być intensywniejsza – mówi dr Łukasz Duda-Barcik, specjalista chirurgii plastycznej i lekarz medycyny estetycznej.

Cały raport „Etyka i przyszłość medycyny estetycznej” do pobrania TUTAJ


Ⓒ 2023 Aluna